sunnuntai 6. joulukuuta 2020

Viiden vuoden tauko riittää?

Löysinpäs tieni tänne takaisin. Viimeisestä postauksestani on melkein viisi vuotta aikaa. Elämä on mennyt eteenpäin ja taloudenhallinta on sujunut välillä paremmin ja välillä myöhemmin. Tosiasia on, että en ole edistänyt aiemmin asettamiani tavoitteita aivan siten kuin suunnittelin. Tässä välissä elämässä ja työelämässä on ehtinyt tapahtua monenlaista. Tuloni ovat nousseet keskimääräistä korkeammiksi ja sitten jälleen laskeneet "normaalille" tasolle. 

Olen moneen otteeseen pohtinut palaamista blogin äärelle, mutta sitten se on jotenkin jäänyt. Nyt minulla on kuitenkin selkeä tavoite mielessäni. 10 000€ säästöhaaste! Haluan säästää rahaa puskuriin ja ensimmäisen sijoitusasunnon omarahoitusosuuteen. Tällä hetkellä puskurissa on kymmenesosa, eli homma on aluillaan. 

Vaikka olen ollut viisi vuotta pois, on vuosibudjetin teko ja laskutili matkanneet mukanani koko ajan. Kuukausibudjettia en ole enää tehnyt, sillä koen että arkinen rahankäyttö on ihan kohtuullista. Kokonaiskuva ratkaisee. 

Onkohan täällä linjoilla vanhoja tuttuja? Täytyypä selailla tuttuja blogeja läpi, sekin on näiden vuosien aikana jäänyt. Tänä vuonna olen kuunnellut paljon raha -aiheisia podcasteja kuten Mimmit sijoittaa, Taloudellinen mielenrauha ja Kaikki rahasta. 

Toivon että tästä blogista tulisi minulle jälleen mukava juttu ja voisimme käydä keskustelua rahasta kommenteissa kuten ennen vanhaan. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Mikäli haluat nähdä vastaukseni vaivattomasti, voit ruksittaa ruudun ILMOITA, ja vastaukseni tulee sähköpostiisi. -Taina